10 największych błędów popełnianych przy zameldowaniu i wymeldowaniu
Pomysły na podróże / Uwaga podróżnika Logistyka podróży może być zazwyczaj głównym źródłem wakacyjnego stresu. Spieszymy się na lotniska, spieszymy się, aby wymeldować się z pokoi hotelowych i możemy coś przeoczyć lub zgubić. Najprostszą receptą jest po prostu "zwolnić i wydech". Poświęcenie dodatkowych kilku minut (których zazwyczaj nie chcesz marnować) pomoże Ci zorganizować się w drodze. Jeśli chodzi o pobyt w hotelu, istnieją pewne zasady, które sprawią, że Twoja podróż będzie jeszcze przyjemniejsza. A w dzisiejszych trudnych czasach warto zadbać o to, by zabrać ze sobą 12 rzeczy, które sprawią, że wakacje będą bezpieczne. Eksperci hotelowi podzielili się 10 najlepszymi błędami, których należy unikać podczas meldowania się i wymeldowywania.1. Nie pytając o opłaty wakacyjne
Ostatnią rzeczą, której pragniesz na wakacjach, jest padnięcie ofiarą ukrytych opłat. Ale czasami nie da się uniknąć wbudowanych dodatków, takich jak opłaty za pobyt w kurorcie. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to zapytać o opłatę kurortową (nawet jeśli jesteś świadomy jej istnienia) z wyprzedzeniem - przy zameldowaniu, tak abyś nie był narażony na niespodziewane dodatkowe rachunki później przy wymeldowaniu. Niestety, opłaty kurortowe stają się coraz bardziej powszechne.
2. Nie proś o wcześniejsze zameldowanie lub późniejsze
wymeldowanieWiele osób kieruje się godzinami zameldowania i wymeldowania podanymi w hotelu i nawet nie pyta, czy możliwe jest wcześniejsze lubpóźniejsze
zameldowanie. Podczas rezerwacji pamiętaj, że niektóre sieci hotelowe już podejmują kroki w celu zniesienia typowych zasad zameldowania i wymeldowania. Niektóre z nich w ogóle rezygnują z ograniczeń czasowych dotyczących zameldowania i wymeldowania. Więc nie bądź leniwy, aby zapytać o to podczas rezerwacji, hotele zazwyczaj wychodzą z siebie, aby pomieścić podróżnych, zwłaszcza jeśli spodziewają się wczesnego lub późnego lotu.3. Nie proś o konkretny pokój, jeśli masz problemy
ze snemZawsze bierz pod uwagę swoje preferencje dotyczące snu podczas podróży - w końcu to Twój czas na regenerację sił i odpoczynek.
Jeśli Twoje nawyki determinują rodzaj pokoju, w którym będziesz się dobrze czuł, powiedz: "Jestem lekkoduchem, więc czy mogę prosić o pokój z dala od windy, na wysokim piętrze, z widokiem na najmniej ruchliwą ulicę lub podwórko?". Nie krępuj się o to pytać dla własnego komfortu.
4. Zapominając zrobić "sprawdzenie pokoju" przed wymeldowaniemCzy
kiedykolwiek zatrzymujesz się przed wyjściem z domu i szepczesz do siebie: "Portfel, telefon, klucze?"? Założę się, że tak. Ta sama zasada "torebka, telefon, klucze" obowiązuje przy wymeldowywaniu się z pokoju hotelowego (pamiętaj, aby dodać do tego również "dokumenty"). Przechodzi umysłową listę kontrolną i robi rundę pokój zanim ty opuszczasz, szczególnie zwraca uwagę outlets. Nie zapomnij również o łazience. Według pracowników hotelu, nie będą oni w stanie zliczyć wszystkich ładowarek, które goście zapomnieli w swoich pokojach.5. Nie podawaj danych kontaktowych przy zameldowaniuNajlepiej
jest zostawić swoje dane kontaktowe w recepcji zaraz po przybyciu do hotelu. Sytuacje mogą się pojawić, a w dzisiejszym świecie ważne jest, aby pozostać w kontakcie przez cały czas.6.
Nie dawajnapiwków obsłudze Nie
jest to zasada, ale raczej dobra uprzejmość (chyba, że oczywiście jesteś zadowolony z jakości obsługi w pokoju).
Często dajemy napiwki kelnerom, barmanom, fryzjerom i taksówkarzom. Zachęcamy również do dawania napiwków obsłudze hotelowej. Jeśli zapomnisz zostawić napiwek podczas codziennej rutyny sprzątania w trakcie pobytu, po prostu zostaw go na łóżku przed wymeldowaniem.
7. Czekanie w kolejce do wymeldowaniaPodróż
w 2020 roku oznacza, że nie trzeba stać w kolejce do recepcji, aby się wymeldować. Obowiązkiem Gościa jest opuszczenie pokoju na czas, niezależnie od tego, czy jest to zaplanowana godzina wymeldowania, czy też wcześniej ustalona godzina późnego wymeldowania. Zwyczajowo trzeba czekać w kolejce, aby zapłacić rachunek za hotelowe dodatki, ale jeśli przy zameldowaniu podasz adres e-mail, rachunek zostanie do Ciebie wysłany właśnie tam i nie będziesz musiał czekać w kolejce. Pamiętaj, aby zostawić kartę do kluczy w pokoju lub dać ją komuś w recepcji, aby hotel mógł ponownie wykorzystać plastik.8. Zapomnij spojrzeć na szczegółowy rachunek przy wymeldowaniuJeśli
martwisz się, że hotel nie wyśle ci rachunku e-mailem - lub nie zobaczysz go, bo twoja skrzynka odbiorcza jest zapchana, to zignoruj wskazówkę nr 7 i zaplanuj sobie dodatkowy czas, aby spojrzeć na rachunek w recepcji.9. Nie proś o lepszy pokójBardzo
często goście nie proszą o lepszy pokój, ale często jest taka możliwość, jeśli zrobisz to grzecznie.
Szanse są, hotel zawsze ma kilka dobrych pokoi dostępnych, że ktoś musi zameldować się w każdym razie. Zapytaj grzecznie, a może to będziesz ty.
10. Przepłacanie za podwyższenie
klasypokoju przy zameldowaniuUzyskanie
pokoju o klasę wyższego niż zarezerwowany nie różni się wiele od próby uzyskaniapodwyższenia
klasy pokoju w linii lotniczej. Tak czy inaczej, zapytaj o to od razu przy zameldowaniu, a powinieneś mieć próg kwoty, którą jesteś skłonny zapłacić. Według ekspertów, nadpłata za wyższą klasę pokoju nie powinna przekraczać 10% tego, co już zapłaciłeś.Nie ma powodu, aby wymeldowywać się z pokoju hotelowego, kończyć pakowanie, szukać dokumentów podróży i dzwonić do Ubera w tym samym czasie. Skup się na jednej rzeczy na raz, a unikniesz klasycznych błędów popełnianych przez podróżujących po hotelach. Przy okazji, jeśli lubicie nietypowe hotele, oto lista najbardziej nietypowych hoteli w Rosji. A jeśli podróżujesz z dzieckiem, na pewno przyda Ci się lista rzeczy, które warto ze sobą zabrać.
Omów artykuł
- Porady dla podróżników
- Przeczytaj także
- komentarze