20 rzeczy, na które należy zwrócić uwagę w prawie każdym hotelu

Pomysły na podróże Wskazówka dla podróżnych

W arsenale Ostapa Bendera znajdowało się 400 sposobów na "uczciwe oszukiwanie". Nie pójdziemy tak daleko i opowiemy o 20 zwodniczych sztuczkach hotelowych, na które może nabrać się każdy turysta. Nie możemy powiedzieć, że 100% hoteli jest temu winnych, oczywiście zdarzają się uczciwe podejścia do klienta. Ale mimo wszystko, forewarned is forearmed.

1. Szacunek to klucz do dobrych wakacji!

Zameldowanie się zajmie Ci kilka minut. Więc po prostu pokaż recepcjonistce trochę szacunku, nie rozmawiając przez telefon lub w inny sposób, gdy się meldujesz. Zaufaj mi, recepcjonista zapewni Ci wakacje, których nigdy nie zapomnisz!

2. Proszę nie być niegrzecznym!

Nie należy być niegrzecznym dla obsługi, zwłaszcza pokojówek, bo potrafią się one wyrafinowanie zemścić. Na przykład czyszczenie toalety szczoteczką do zębów. Albo czyszczenie podłogi ręcznikiem, którego użyłeś do wytarcia twarzy. Po wyjściu posmaruj szczoteczkę mydłem lub pastą do zębów, a następnie sprawdź, czy jest na swoim miejscu.

3. Mocna sztuczka!

Po przybyciu do hotelu mogą zdarzyć się następujące rzeczy. Hotel udostępnia swoim klientom duże autobusy z przedziałem bagażowym. W tych pojazdach znajdziesz również ogromną skrzynkę z narzędziami. Ale może być coś więcej niż tylko nieszkodliwy śrubokręt czy zapasowa opona. Może już być kilku karkołomnych, ale zwinnych nastolatków patroszących Twój bagaż. Albo zabierz ze sobą wszystkie cenne przedmioty, albo zaklej je szczelnie taśmą.

4. 4. wielka tajemnica.

Powiedzmy sobie szczerze, hotelowe pokojówki kradną. Nawet w tych najdroższych. Przygotuj się na to, że podczas Twojej nieobecności Twój pokój zostanie wywrócony do góry nogami. Zadbano nawet o takie drobiazgi jak kosmetyki, perfumy itp. Częściej jednak szukają pieniędzy. Robią kilka notatek, tak, że nie są one od razu zauważalne. Najbardziej doświadczeni chowają je w pokoju. Jeśli stwierdzą jego brak, proponują klientowi jego poszukiwanie. Częściej jednak uchodzi im to na sucho.

5. Kiedy wychodzisz, zamknij drzwi!

A kiedy wchodzisz, upewnij się, że zamykasz też drzwi, zwłaszcza jeśli masz dzieci. Hotele są pełne oszustów w szacownych ubraniach. Uważajcie więc na swoje rzeczy i dzieci!

6. Kto leżał na moim łóżku?!

Musisz wiedzieć, że pod Twoją nieobecność zmęczeni pracownicy mogą spać na Twoim łóżku. I idź do swojej łazienki.

7. Podkręć głośność!

Nie musisz oczywiście krzyczeć. Ale nikt nie będzie słuchał bełkotu. Mów głośno, ale grzecznie i przedstaw swoją sprawę.

8.

Pani

wygrana, proszę pani!

Jeśli po wyjściu zapomnisz czegoś w pokoju, możesz oczywiście pomyśleć, że to "do czasu powrotu". Natomiast wszystkie zapomniane przez gości przedmioty są losowane między pracownikami w loterii wygranych. Wystarczy mieć tego świadomość.

9. Minibar jest jak cmentarz!

Straszne to, ale prawdziwe. Należy uważać, ponieważ bary pokojowe mogą mieć napoje i czekolady, które mają sto lat. Sprawdź!

10. Szczur!

Nawet jeśli Twój hotel jest wysokiej klasy, nie łudź się, że nie ma w nim paskudnych zwierząt. Szczury i insekty wszędzie tam gdzie jest wspólna kuchnia.

11 Nie musisz płacić za wszystko!

Na przykład do oglądania filmów. Powiedzmy, że oglądasz film w swoim pokoju. Potem dzwonisz do recepcji i mówisz, że film jest w połowie wyczerpany lub że przypadkowo go włączyłeś. Zostaniesz zapytany, czy chcesz przedłużyć pokaz, czy nie. Odpowiedź - nie, po prostu oddaj mi moje pieniądze. To tyle, przejdź do oglądania filmu.

12. Ceny nie są wszędzie takie same!

Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze i kupować taniej - unikaj zatłoczonych miejsc. Tam gdzie jest dużo ludzi, ceny zawsze są wyższe. Wystarczy przesunąć się trochę w bok.


13. Nakarm wilka!

A przewodnicy są klientami zakupowymi. Nigdy nie pytaj przewodnika, który sklep jest lepszy lub gdzie najlepiej zjeść obiad? Będzie uparcie polecał tylko te miejsca, które mu płacą za pozyskiwanie klientów.

14: Strzeżcie się prowokatorów!

Wśród poradników można znaleźć również. Na przykład, aby zaoferować ci narkotyk lub nielegalne leki, lub cokolwiek innego. To może być równie dobrze zaplanowana prowokacja. Częściej zdarza się to w krajach Azji Południowo-Wschodniej. Odczep się od takich przewodników!

15. Najważniejsza zasada przewodników turystycznych!

Nie pozwól, aby turysta po prostu odszedł pierwszego dnia! Jeśli nie kupisz wycieczki na początku, nie kupisz jej w późniejszym czasie. Tu zaczynają się uprzęże. Na przykład zastraszanie: jak nie kupisz, to będzie to i tamto. Albo wabienie: jeśli kupisz teraz, będziesz miał szczęście! (Jest wiele odmian, powiedzmy jakaś darmowa wycieczka itp.).

16. Wszystko za sprawą profesjonalnego przeglądu!

Czy uważasz, że jeśli pracownik hotelu ma kartę zdrowia, to nie jest chory? Mylisz się. Można kupić dowolne testy. Niektóre hotele w ogóle nie robią badań lekarskich. Więc kucharz z gruźlicą lub chorobą weneryczną to twarda rzeczywistość.

17. Złodzieje wszędzie!

Szczególnie w kuchni, która jest Klondike! Kradną wszystko, co wpadnie im w ręce, nawet rzeczy, których nie da się ukryć. Chyba, że nie da się wyjąć całej łydki. Najwięksi złodzieje prosperują tam, gdzie są bufety. Jeśli Twój bufet jest zbyt skąpy - ta kuchnia zdecydowanie kradnie.

18. Napiwek w kieszeni!

Co można zrobić bez niego? Szczególnie jeśli w restauracji odbywa się masowa impreza. Kelnerzy są w niedostatku i trzeba będzie długo, mozolnie czekać na swoją kolej. To proste: od początku posiłku daj jednemu kelnerowi dobry napiwek. Kelner będzie wtedy bacznie obserwował Twój stolik.

19. zapłać dwa razy!

Zwłaszcza kelnerzy. Turyści zazwyczaj zarówno podpisują czek, jak i płacą gotówką w restauracjach. Gotówka trafia do kieszeni kelnera. Przy wyjściu z restauracji zostaniesz poproszony o zapłacenie również czeku. Można głośno narzekać, ale na nic się to nie zda. Turyści spieszący się na samolot zwykle płacą.

20. Musisz chodzić tylko do sprawdzonych restauracji!

Faktem jest, że w restauracjach dzieje się prawdziwe oszustwo. Od zamazywania cen w menu, po podawanie dań, których się nie zamawiało, lub nabijanie takich dań na paragony. Albo udaj się do zaufanej jadłodajni, albo zachowaj szczególną ostrożność!




Autor: Elena Angelina Omów artykuł Powiedz znajomym: Subskrybuj magazyn:
  • Czytaj także
  • Komentarze