Ostrzeżenie, oszustwo! 20 zwodniczych sztuczek w hotelach

Pomysły na podróże /. Wskazówka dla podróżnych

Doświadczony turysta oczywiście weźmie pod uwagę swoje błędy przy wyborze hotelu, ale to doświadczenie będzie go kosztowało sporo pieniędzy. Proponujemy nie marnować swoich "ciężko zarobionych" pieniędzy, a jedynie przyjrzeć się tym rekomendacjom. Może znajdziesz coś przydatnego.

1. Czy muszę płacić za aktualizację?

Hotele wymyślają różne powody, aby zmodernizować pokój z dopłatą. Na przykład każde święto. Tak naprawdę nie trzeba za nic dodatkowo płacić. Wystarczy powiedzieć organizatorowi wycieczki, że ma się, powiedzmy, "50 lat małżeństwa".

2. Jak zostać bez pokoju?

Zarezerwuj pokój bezpośrednio w hotelu. Rzecz w tym, że w tym przypadku nie płacą podatku. Jeśli jednak w hotelu wystąpi jakaś siła wyższa, np. masowy przyjazd turystów, bądź pewien, że odmówi Ci się rezerwacji.

3. Za co przepłacasz?

W przypadku tzw. standardu sieciowego. Wszystkie duże sieciowe hotele spekulują na ten temat. W rzeczywistości nie ma czegoś takiego jak służba specjalna. Wszystkie usługi są już wliczone w opłatę wstępną. Wszystko inne to reklama, za którą płaci klient. Dlatego hotele nie szczędzą pieniędzy na reklamę.

4. Kim są recenzenci?

W przeszłości to zazwyczaj sami pracownicy hotelu pisali pozytywne recenzje. Ale w dobie masowego dostępu do informacji stało się to niebezpieczne, bo może negatywnie wpłynąć na wizerunek placówki. Hotelarze mocno wierzą, że taki feedback od "klientów" zwiększa ich zyski. Dlatego teraz pracownicy albo proszą klienta o pozostawienie dobrej recenzji, albo sami pracownicy różnych hoteli wymieniają się recenzjami, ale bardziej podkreślając niedociągnięcia obiektu konkurencji. To ostatnie jest praktykowane częściej niż praca z samymi klientami w tym zakresie.

5. Uwierzysz czy nie?

Oczywiście uwierz, jeśli jesteś już na miejscu i możesz zobaczyć na własne oczy, co kupiłeś. Ale lepiej nie wierzyć, gdy chodzi o ładne zdjęcia w katalogu. Z reguły hotele wystawiają swoje najlepsze pokoje i ceny podawane są na zasadzie "od", czyli za najtańsze pokoje. Należy więc poprosić o zdjęcie pokoju i miejsca, które się zarezerwowało. W przeciwnym razie ryzykujesz, że dostaniesz pokój z widokiem na lokalne wysypisko śmieci.

6. Czy możliwy jest rabat?

Bardzo możliwe, w przypadku gdy hotel jest w połowie pusty. W tym przypadku czepiają się każdego klienta, więc wystarczy grzecznie, ale uparcie prosić o rabat.

7. Na czym polega reorientacja?

Załóżmy, że jesteś zdecydowany na wakacje na Cyprze. Ale touroperator przyniesie Ci tysiące argumentów przemawiających za wyjazdem do, powiedzmy, Turcji: od "biletu last minute" po spodziewany tajfun w wybranym kraju. Połowa wszystkich turystów daje się na to nabrać. To od Ciebie zależy, w której połowie się znajdziesz.

8. Ile powinienem zapłacić za pokój?

Aby przyciągnąć klientów, hotele podają ceny pokoi bez posiłków, podatku VAT oraz innych usług i podatków. Gdy masz już zarezerwowany pokój, zaczyna się: "Daj mi to, daj mi tamto". A do tego dochodzi jeszcze narzut w postaci odsetek. Kupując wycieczkę dowiedz się więc o ostatecznej i nieodwołalnej cenie pokoju.


9. Jakie są zagrożenia związane z kuponami?

Tak zwani kuponiarze stali się popularni kilka lat temu. Kupujesz kupon, który jakby obiecuje ci masę dodatkowych usług, ale na koniec okazuje się, że z tym kuponem "nie ma nic złego". Lepiej omijać strony z kuponami setnym sposobem - to czyste oszustwo.


10. Ekskluzywność czy podstęp projektantów?

Wielu turystów zaczepia o hotele z "ulepszonym designem". Nie trzeba dodawać, że za to wciąż naliczane są odsetki. W rzeczywistości, dla rozwiązania projektowego może toczyć się jako malowanie ścian w stylu jodełki, i dumping rzeczy w pokoju. Niezorientowany klient będzie dumny, że odpoczywał w "designerskich pokojach".


11. Ile obecnie kosztuje kierownik biura podróży?

Tak, wszystko! Korupcja przetoczyła się przez ten segment biznesu, i to jak przetoczyła! Hotele kupują menedżerów touroperatorów, więc mówią, kto za co się sprzedał. Tak więc manager swoją elokwencją z łatwością przekonuje Cię do zakupu pokoju w tym właśnie hotelu. A czy jest to złe czy dobre - pracownika to nie obchodzi.

12. Czy należy sprawdzać - nie sprawdzać?

Zdecydowanie sprawdźcie wszystko, co jest zarezerwowane na Waszym pokoju zaraz przy zameldowaniu u pokojówki. Dotyczy to zwłaszcza minibarów i zamówień w restauracjach. Prawie niemożliwe jest udowodnienie później, że to nie ty wypiłeś i zjadłeś wszystko. Będziesz musiał zapłacić za czyjąś przyjemność.

13. Co oznacza zniżka na wakacje?

Organizatorzy turystyki robią przysługę klientom wydając kartę rabatową. W rzeczywistości jest to nic innego jak niedźwiedzia przysługa. Rabat dotyczy wszystkiego i wszystkich, co jest przecenione. Jeśli więc nie chcesz wydać za dużo, nie pokazuj nikomu swojej karty rabatowej.

14. Jak zapłacić?

Zawsze lepiej jest płacić w hotelu gotówką niż kartą. Karta może zostać łatwo skradziona. Nawet gdy odejdziesz, twoje konto może być obciążone zarówno dla ciebie, jak i dla "tego człowieka".

15. Mit czy rzeczywistość?

Jeśli chodzi o codzienną wymianę pościeli w drogich hotelach, to jest to mit. Najpierw pokojówka odwraca prześcieradło na drugą stronę. Następnie odwraca tę, na której śpi i tę, którą się przykrywa. Jeśli gość jest czujny, powstają czyste prześcieradła. Bądźcie czujni!

16. Co to jest oddzielna pralnia?

Znawcy namawiają turystów, by nigdy nie umieszczali swoich rzeczy w osobnej pralni. Zamiast markowego lub po prostu dobrego towaru, ryzykujesz, że dostaniesz jakiś pięciogatunkowy second hand. I spróbuj udowodnić, że włączyłeś coś jeszcze! Być może uda Ci się naszyć na tę bluzę nazwę marki i sprowadzić ją ponownie. Czyli do czasu, aż ci się znudzi.

17. Jak myć naczynia?

Zazwyczaj nic. Wystarczy lekko przepłukać szklanki i kubki pod kranem. Nie da się wizualnie stwierdzić, jak zostały wyprane. Dlatego preferuj naczynia jednorazowe.

18. Czy wypożyczony samochód jest markowy?

Wypożyczalnia samochodów to "markowe" zdzierstwo. Nie ma specjalnej markowej wypożyczalni samochodów. Samochody są rezerwowane przez brokerów dla wszystkich naraz - to o jedną czwartą taniej. Jeśli zarezerwujesz samochód przez biuro podróży, będziesz musiał zapłacić prowizję. Jeśli rezerwujesz bezpośrednio u autobrokera - możesz znaleźć go bez płacenia z góry.

Jak działa ubezpieczenie?

Dla większej części turystów stworzono modny straszak: ubezpieczenie działa tylko dla tych, którzy wykupili je tylko u touroperatora. W tym przypadku nie wierzcie swoim uszom! Jeśli masz ubezpieczenie, to działa w każdym przypadku.

20. Co to jest lot powrotny?

Przewodnicy turystyczni również nie pozostają w tyle i wymyślają własne sztuczki, aby przywiązać turystę do siebie. Będą używać różnych wymówek, aby zwabić Cię do biletu lotniczego, na przykład, aby "dwukrotnie sprawdzić" lub "ponownie zarejestrować". Jeśli oddaliście bilet, to na pewno wrócicie do tego przewodnika, który będzie was ciągnął na wycieczki czy zakupy.



Autor: Elena Angelina Omów artykuł Powiedz znajomym: Subskrybuj magazyn:
  • Czytaj także
  • Komentarze